500 kilométer 40 forintból? IGEN! Nagykőrösi diák is tagja volt a team-nek!

Nagykőrösi diák is indult az idén is a kecskeméti Kandó Electric csapatában az úgynevezett Shell ECO Marathonon. Kovács Dávid Attila és társai csodálatos teljesítményt nyújtottak. A Kando Electric csapatában 16-19 éves srácok heteken át éjt nappallá téve dolgoztak azon, hogy olyan elektromos autót gyártsanak ami akár 500 km-t is meg tud tenni! A részletekről a nagykőrösi diákot, Kovács Dávid Attilát kérdeztem, aki lapunknak elmondta, hogy a Kandó Kálmán Szakgimnázium és Szakközépiskola csapata ezévben is részt vett a Shell Eco Marathonon, amin (ismét) sikerrel szerepelt.

 

Három csapat képviselte Magyarországot: Győrből a Szenergy, és Szegedről a STECO csapata. Idén a verseny az egyesült Királyságban, Londontól délre került megrendezésre Weybridge-ben, a Mercedes-Benz Motor World-nél, Július 1.-e, és 5.-e között. A Marathon lényege az energiahatékonyság, nem a sebesség: egyetemek, főiskolák - vagy mint a mi esetünkben, középiskolák - csapatai a világ minden pontjáról érkeznek egyéni járművekkel azzal a céllal, hogy egy liter benzinnel, vagy 1 kWh energiával a legnagyobb távot tudják megtenni. Két kategóriában indulhatnak járművek.

 

 

Ez lehet UrbanConcept, azaz 'Városi Koncepció' vagy Prototype, ami annyit jelent, hogy 'Prototípus'. Az első kategória, a Városi Koncepció járműveinek lényege az, hogy egy mindennapi autó jellemzőivel rendelkezzenek: fényszórók, csomagtér, szélvédőtörlők, stb. A második kategória egyszerűbb, de annál különlegesebb. A Prototype típusú járművek kifejezetten rekordok megdöntésére épültek, formatervezésük a légellenállást a lehető legjobban kiküszöböli, ezért jóval kisebbek mint UrbanConcept társaik. Ezekre a járművekre a legjobban jellemző az, hogy a pilóta fekvő pozícióban foglalja el helyét. Iskolánk csapata, a Kandó Electric is egy efféle Prototype autóval rendelkezik, amivel a 2019-es szezonban 362 kilométert tettünk meg, egyetlen kilowattóra energiával! Ez tavallyal szemben egy szemmel látható fejlődést jelent, amire bár büszkék vagyunk, de nem elégszünk meg vele. Jövőre egy ennél is jobb teljesítményt szeretnénk elérni. 9 fős csapatunkban mindenkinek van egy szerepköre, amit szaktudásával, és tapasztalatával maradéktalanul teljesít. Ez lehet informatika, elektronika, az autónk vezetése, vagy mint az én esetemben, a tolmácsolás és menedzsment.

 

Az én szerepköröm a szervezőkkel való kapcsolattartást, a csapat tagjainak való tolmácsolást, és egyéb ügyintézéseket foglal magába. Ez a szerepkör igazán külföldön mutatkozik meg. A versenyre való hosszas, hónapokig tartó felkészülésben leginkább a csapat többi tagja vette ki a részét. Ennek a gyümölcse aztán Weybridge-ben volt látható. Ide azonban el is kellett jutni. Az utazás két napos volt. Az első nap megálltunk Prágában pihenni, másnap pedig újult erővel szálltunk kompra, ahol egy rövid hajóút után megpillantottuk Dover-t. A verseny alatt többször is adódott technikai probléma amit a lehető leggyorsabban próbáltunk megoldani, így egy Londoni városnézésre csak negyedikén került sor. Maga a verseny egy felejthetetlen élmény! Az a tudat, hogy a világ szinte minden pontjáról vannak jelen csapatok, akiket szintén egy energiahatékony, környezetbarát jövő képe visz előre, hihetetlen. A hazafelé vezető út hosszabnak bizonyult, mivel kitérőt tettünk Olaszországba, San Vincenzóba. Itt a csapat levezette az egész heti stresszt. Megálltunk még Pízában, és Bolognában, és innen már egyenesen hazafelé tarttottunk. A verseny összességében egy életre szóló élmény. Elsősorban betekintést nyújt az embereknek egy mérnök életébe, tapasztalatot ad. Ezen kívül egy elengedhetetlen lehetőség arra, hogy világot lássunk. Jövőre is örömmel képviselem iskolám, és Magyarországot a Shell Eco Marathonon!

Sok szeretettel gratulálunk a Kandó Electric csapatának és persze első sorban a nagykőrösi diáknak, kívánva még sok szép hasonló eredményt!

LV

Címke: